Prawa Pacjenta
Pacjent ma prawo do
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
- Informacji o swoim stanie zdrowia
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia
- Wyrażania zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Opieki duszpasterskiej
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Kontakt do Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl, tel. 800 190 590